W naszym poprzednim wpisie (TUTAJ) zaczęliśmy temat dotyczący dbania o wizerunek przedsiębiorstwa. W dzisiejszym poście będziemy kontynuować ten temat, aby jeszcze bliżej przybliżyć przedsiębiorcom tę kwestię.

Na ogólny wizerunek przedsiębiorstwa wpływają:
– nazwa,
– logo,
– rodzaj komunikacji z Klientem,
– kultura prowadzenia firmy.

W praktyce okazuje się, iż bardzo istotna jest odpowiednia nazwa firmy, która jest fundamentem do budowania korzystnego wizerunku, ponieważ to właśnie od niej zależne jest to czy zapadnie w pamięci Klientów, czy wręcz przeciwnie.

W związku z tym warto pamiętać, aby nazwa firmy:
– była nie tylko łatwa do wymówienia, ale także łatwa do zapamiętania,
– mogła kojarzyć się z działalnością,
– była uniwersalna i dobrze brzmiąca w innych językach,
– mogła być adresem dla firmowej witryny internetowej.

Logo firmy to bez wątpienia nieodłączny element nazwy, gdyż graficznie jedno powinno być spójne z drugim, tworząc tym samym dobrze wyglądającą całość. Logo również powinno nieco wiązać się z prowadzoną działalnością, ponieważ potencjalnym Klientom ułatwia to zapamiętanie danej firmy.

Bardzo ważne jest również odpowiednie zorganizowanie komunikacji oraz kultury kontaktowania się z Klientem, a także prowadzenia z nim współpracy. Dla każdego przedsiębiorcy ważny jest poziom obsługi ze strony firm, z którymi współpracuje. Bez wyjątku każdy właściciel firmy preferuje podjęcie współpracy z profesjonalną oraz zaangażowaną w swoją pracę firmą.

 

wizerunek firmy