Prosperowanie spraw spółki w dużej mierze zależy od poprawnego funkcjonowania zarządu. Jego zadaniem jest prowadzenie interesów spółki i reprezentowanie jej w stosunkach zewnętrznych z innymi podmiotami, na przykład zawieranie umów w jej imieniu.

Zasady funkcjonowania zarządu dokładnie określa umowa spółki, w tym liczbę członków zarządu (jeden lub więcej). Członek zarządu jest powołany i odwoływany uchwałą wspólników, chyba, że umowa spółki stanowi inaczej.

Przynależność do zarządu to spora odpowiedzialność i ryzyko, ponieważ sprawując tą funkcję borykać się trzeba z problemami finansowymi i organizacyjnymi. Z racji na powyższe aspekty członek zarządu może w każdej chwili zrezygnować z pełnionego zadania.

W przypadku, gdy w zarządzie jest jeden członek,który chce zrezygnować z pełnionej funkcji to musi on złożyć oświadczenie o rezygnacji wszystkim wspólnikom spółki i jednocześnie zwołać ich zgromadzenie.

W momencie rezygnacji członek zarządu otrzymuje mandat, który obowiązuje go przez 15 dni i dopiero po tym czasie może odbyć się zgromadzenie, na którym wybiera się nowy zarząd.