Istnieje wiele powodów, które wpływają na to, że dana firma, decyduje się na tak drastyczną zmianę, która poniekąd wiąże się z szeregiem zadań, o których należy pamiętać. W ostatnich latach coraz więcej marek zmieniło lub odświeżyło swój wizerunek, dlatego warto poznać, jakie konkretne czynniki mogą na to wpływać.

Powody zmiany nazwy firmy:
– zbyt trudna nazwa, która utrudnia pozycjonowanie, czy odnalezienie strony www przez klientów,
– wprowadzenie produktów za granicę, czyli chęć dostosowania nazwy do rynku europejskiego,
– kryzys wizerunkowy,
– przekształcenie firmy np. skupienie się tylko na danym obszarze,
– rebranding marki,
– inny właściciel,
– brak spójności nazwy w oferowanym produktami, czy usługami.

Zatem, jak widać, czynników, które wpływają na chęć, czy też konieczność zmiany nazwy jest wiele i większość z nich wynika, najczęściej, ze źle zaplanowanych koncepcji marketingowych, już na samym początku powstawania firmy.

Leave a reply

required