W każdym przedsięwzięciu potrzebna jest osoba, która cały proces będzie koordynować i nadzorować. Inaczej pewnie jego realizacja byłaby niemożliwa a na pewno bardziej czasochłonna.
Prowadzenie działalności to proces bardzo złożony i gdyby nie było organu nadzorującego, wszystko wymknęłoby się spod kontroli. Działalność takiego podmiotu nie powiodłaby się.

Taką rolę koordynatora pełni w spółce z o.o. zarząd.
W skład jego wchodzi jeden  bądź większa liczba członków,  jest wybierany przez walne zgromadzenie drogą uchwały. Członkiem zarządu może zostać wspólnik spółki albo osoba z zewnątrz, która ze spółką nie jest związana.
Członek zarządu może zostać odwołany z swojej funkcji, może również sam z niej zrezygnować.

Do głównych zadać zarządu będzie należało:
→ prowadzenie spraw spółki – podejmowanie decyzji gospodarczych, podejmowanie czynności sądowych
→ reprezentacja spółki na zewnątrz

Wszystkie kompetencje jakie posiada zarząd będą wynikać z przepisów prawa, postanowień zawartych w umowie spółki oraz regulaminu jaki został stworzony przez zarząd.